Postul si meditatia

Desi poate are sa para ciudat ca pe un website cu acest nume sunt scrise cuvinte despre post, am sa-mi fac curaj si am sa scriu ce am de spus pentru ca sunt zile in care multa lume posteste.
Postul reprezinta o stare frumoasa, nu un chin. In momentul in care realizezi ca prin infranarea in fata poftelor devii altceva, mult superior celui aservit placerii, atunci inseamna ca ai inteles rostul postului. Postul se intelege foarte bine cu meditatia; de fapt postul e ca o meditatie, numai ca pleaca din partea opusa. Meditatia purifica si linisteste mintea; urmarea imediata este purificarea trupului. Postul purifica trupul iar urmarea imediata e purificarea si linistirea mintii. In articolul de fata o sa vorbim despre meditatie.

Sunt multe tehnici de meditatie, unele mai simple, altele mai complexe, dar toate duc la o linistire a mintii, la disparitia Eu-lui, la disparitia acelui “Eu sunt”.
Cea mai potrivita ,mai simpla si mai eficienta din mai multe puncte de vedere este meditatia cu atentia la respiratie.

Tehnica este extrem de simpla:
-alegem un loc linistit in care sa ne simtim confortabil si in care sa nu putem fi deranjati accidental de catre nimeni. Conteaza foarte mult cum percepeti acel loc… trebuie sa fie un loc in care sa va simtiti bine, fiti atenti la voi insiva si ascultati-va.
-gasiti o pozitie in care sa va simtiti relaxat si confortabil (coloana vertebrala trebuie sa fie dreapta si in pozitie verticala). Poate fi traditionala pozitie “turceasca”, adica in fund si cu picioarele incrucisate, poate fi pe un scaun (fara a fi rezemati de spatar), poate fi postura lotusului… Important este sa fiti relaxati si sa aveti coloana dreapta.
-dupa ce v-ati asezat, ganditi-va un minut ca veti face o meditatie, momente in care tot ce inseamna exterior nu va ma insemna nimic pentru voi. Toate grijile, toate problemele vor fi uitate si veti trai doar acele momente. Incercati sa constientizati asta, dar fara incrancenare; doar va spuneti voua insiva ce se va intampla: atat.
-urmeaza partea de relaxare constienta a corpului: capul, gatul, pieptul, spatele, abdomenul, sezutul, bratele, picioarele, toate partile corpului le veti relaxa constient, trecand peste ele cu gandul. Simtiti cum fiecare parte a corpului peste care treceti devine moale si relaxata. In ultima parte a relaxarii treceti cu gandul intr-un ritm mai rapid peste intreg corpul si relaxati-l in intregul lui.
-odata relaxati urmeaza tehnica propriu zisa si poate o sa va para o gluma ca dupa ce v-ati “chinuit” atat sa gasiti un loc, sa va asezati intr-o postura, si sa va tot relaxati, acum sa fiti doar atenti la respiratie!

Pentru ca asta este tehnica: va veti urmari respiratia. Respirati cat mai fin si mai usor, fara insa a fortza in vreun fel; lasati respiratia sa curga lin si fiti atenti la ea. Urmariti inspiratia, apoi fiti foarte atenti le momentul in care ea se preface in expiratie: e momentul in care yin devine yang, punctul care da nastere celor doua contrarii, care da nastere in fapt intregii manifestari. Apoi urmariti expiratia si fiti iarasi foarte atenti la momentul in care ea se va transforma in inspiratie si la punctul in care yang devine yin.

Daca intelegeti momentul asta intelegeti tot. Continuati exercitiul cel putin 10-15 minute.
-revenirea o veti face lent, incepand sa va constientizati corpul din nou, deschizand ochii usor si privind lumea exterioara, poate cu alti ochi.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *